Gamla hundar...

Alltså..mina hundar är gamla. Inte alla. Men de flesta. Tidigare "hundhögar" jag haft har en eller två varit gamla och det är så tråkigt när de vill följa med men inte får. Olyckliga blir de flesta slädhundar då flocken lämnar dem. Om de får röra på sig lite lagom tror jag att de får en bättre ålderdom. 
De två senaste somrarna har jag inte tittat på termometern och låtit den styra om jag ska ut eller inte. Jag anpassar sträckan i stället. Ja, det lät ju ambitiöst....Det finns ju andra variabler också:)
Just nu har jag punktering på sparkcyklarna och min bil är oftast med min son på sommarjobb. Men det här fungerar: Jag "springer" med en eller två hundar varje dag. Sedan cyklar jag med en eller två också. Då får alla komma ut minst två gånger varje vecka. Jag får bry mig om dem lite enskilt och inte bara i flock och jag kan låta dem springa i sin egen takt.
De åldras nämligen inte lika.. så är det ju alltid. Men det märks kanske tydligare då  fem stycken är kullsyskon och en är ett halvår äldre. De två som är unga får ju också sitt i sin egen fart då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0