Höst

Här är det ganska lungt. Har hittat en bra rutin med sparkcykel med Jane, Wille, Sniff och Mårran. Sedan cyklar jag med Jack, Lucky och Joe tillsammans och sedan får Flinga en cykletur själv eller så joggar jag med henne. Hon är lite hittepåig, så att cyka med henne och andra hundar är ett äventyr. Hon fyller förresen snart 9 år. Harreligen- sävarpigen...
Ska försöka ta mej till Trollberget den 6 oktober och köra sparkcykel. Tänkte också åka till Modoskogen nu i älgjaktsuppehållet och bilträna hela gänget. Varje gång vi varit i stugan har jag också luftat hundarna med motorcykeln. Önskar att möjligheterna fanns här också.
Ibland undrar man ju.. Jag sparkcyklade med Sniff och Jane häromveckan. Plötsligt vek de av skogsvägen på en "stickare" och ja just det, där stod grannen med polishunden och boxern. Mina två ställde sej framför dem och viftade på  svansen och såg nog både dumma och snälla ut. Både jag och grannen var nog lika förvånade för vi reagerade väldigt osnabbt. Polishunden tyckte att de blev för närgångna och vrålade och tufade till Jane. Då fattade hon vad jag hade sagt hela tiden och vek upp på vägen igen. SUCK! Gamla hundar som gör som dom vill Jobbigt!
En annan dag cyklade jag med Flinga och grannens jämte, en unghund kom springade och vrålande. Jag visste att det var ju Flinga jag hade. Hon är väldigt obekymrad. Jag stannade så att hon skulle vara beredd på vad som skulle komma. Han kom farande och kastade sej över henne. Men hon stod bara kvar där och viftade sakta på svansen. Jag skrattade åt hunden och sa "att ser du inte att det är en tik"?. Då slappnade han av och luktade lite på henne och blev väldigt glad.. Hundar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0