Sportlov!!

Igår när vi var ute så kände jag igen mina hundar igen. De gick med spänst och bra fart. Vi åkte nästan till Bullmarksmyren. De hade kört med sladden så spåren var inte så modiga som de varit den senaste tiden. När vi kom ut på skoterleden här hemma hann vi flytta på några renar också. De enda som inte riktigt klarade det var, förstås, de "små". Jag tänker åka ut om en stund också. Spåren är hårda. det är första gången den här vintern. I morgon ska jag prova att köra efter leden med last. Det är en provtur inför en eventuell födelsedagstur. Skoterleden här i Sävar är inte riktigt anpassad efter det långa ekipage som det blir med åtta hundar och en lastsläde. Vädret är helt underbart -6 och sol. Mina barn är i fjällen och där hade det inte varit lika bra väder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0