Midsommar och "unnelihunna"

Vi är i stugan över midsommarhelgen. Hundarna njuter i skuggan av "liret" och jag hopas att det blir tillräckligt svalt för en hundkörningstur.. Idag kom det ett traktorlass med barn som skulle se på hundarna. Jag tog ut Sniff och Lucky ur hundgården, några av barnen var så små så jag skulle inte kunna överblicka. Jag ville helt enkelt att ingen skulle bli vält.
MEDAN vi stod där och pratade och så BACKAR Sniff ur sitt halsband.. En lycklig hund studsade runt på gården. Han sprang omkring, blind och döv för mej...
Plötsligt tog han sikte på ölburkarna som grabbarna sköt prick på. Slickade på en ölburk och tog skatten i munnen och sprang omkring ännu lyckligare med sitt "byte". Då gick jag till hundgården, hämtade torrfodershinken och gick in i hundgården.  Han skuttad lyckligt in till de andra, med burken i munnen... VAd ska man säja? "Unnelihunn"!!!(Underlighund)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0