Helg!

Vilken härlig helg! Igår tog sonen  med 6 hundar och sin flickvän på släden. Unghundarna fick stanna hemma. Efter ca 15 min. ringde han och sa att släden vält och hundarna hade sprungit iväg med full fart. (Men det är ju klart att det blir så då släden blir mycket lättare. ) Jag och dottern tog då de hundar som var kvar, unghundarna, skidorna på, och åkte efter dem.  Det är ju tre vägövergångar efter vägen vi brukar köra och på helgen är de mycket skotrar och annat löst ute på skoterleden. Ja, ja, vi åkte och åkte och åkte.. Ingen son, ingen flickvän och inga hundar. Efter ca 5 km så såg det ut som om de hade fått fast dem. Fotspåren slutade och bara ett slädspår fortsatte. Men vi bestämde oss för att åka till dess att vi träffade dem och vi se att alla var hela. Vi mötte dem till slut och de hade fått tag i dem för att släden hade vält och de kom helt enkelt inte längre. Idag for jag och dottern på en längre härlig tur. Hon på skidor och två hundar och jag ett sexspann. Snälla väder, fortsätt så här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0