April, april

Igår när jag vaknade hopppades jag att det skulle vara minusgrader, som det hade varit kvällen före. Jag steg upp kl.7 och hade tack och lov rätt. Jag skyndade mej ut. Vädret var vackert och skaren var hård. Jag tog 4 hundar eftersom jag inte visste hur det såg ut i skogen. och det var rätt tänkt. Det började när jag hade korat vägen första gången. Då var skogsbilvägen skottad, väldigt snabb alltså. När vi skulle svänga höger var det en STOR snöklump i avfarten, men det gick bra. sedna var det snabb körning mellan stubbar och stenar på hård snö. Jippie!!! Vi korsade Bullmarksvägen och satte av mot Gunnismark. i grusgroparna var det lite mer tinat och det blev fläckvis grus och sandkörning. Tur att släden är gammal och belagen inte något att spara på.
Vi vände vid skjutbann. Spåret var inte kvar längre och hundarna var varma. vägen tillbaka var lika rolig. Men vad som hände vet jag inte. Jag klantade mej väl. När vi korsade Bullmarksvägen en andra gång välte släden och jag slog knät och axeln och släpades efter släden en bit på asfalten. Tur att det inte kom nån bil då!! Där kör de inte 70, om man säjer så... Jag tog mej upp, hundarna undrade vad jag gjorde där, knät skakade och armen värkte... Tant!!!
När vi kom hem körde jag det andra gänge hemma på åkern på skaren. Inte lika kul, men säkrare för både mej och hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0