om jencatos.

Jencatos blir officiellt kennelnamn för oss i april. Jag har haft siberians sedan 1991 och hade den första kullen 1995. Det har bara blivit tre kullar.  Jag har haft större ambitioner men det här passar oss just nu.

I den först kullen, som var döpt efter danser fanns Jenka. Hon finns inte hos oss nu men hennes namn är med oss. Cato köpte vi av en kompis. Han platsade inte där. Men han har lärt mej mest om ledarskap! Både bland hundar och människor. Lugn och säker var det han som visade oss hur det ska vara.

Den andra kullen föddes 2003. De är döpta efter bröderna Dalton. Luke har vi sålt men de andra 5 bor här. Den tredje kullen föddes 2008. De är döpta efter mumintrollsfigurer. Två av dem har vi hemma, en av dem har vi på foder och, kors i taket, tre har vi sålt.

Hundarna älskar vi. Vi har så kul vi kan och jag tränar så mycket som jag hinner. Vi har åtta hundar hemma nu. Nästan bara gamlingar. Sex stycken är 6 år och två är 9 månader.

Puss och kram från  Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0