6 april

Meterologerna hotade med regn i helgen men tack och lov hade de fel! I lördags hälsade en granne på som är 4 år. Han brukar se oss genom köksfönstret från sin sida av ån. Så till slut så blev det av. Han åkte många varv runt efter hundarna.

I söndags steg jag upp tidigt. Det var sol ute. Först tog jag  William, Janem Jack och Lucky och åkte till Gunnismark. Härligt! Sedan tog jag skidorna på och Filnga och Joe i lina.  Det var kul! Det gick fort! Det var inte lika kul när Flinga såg bilarna passera på Bullmarksvägen och jaktinstinkten tog över…. Isväg fram till asfalterad väg. Ibland är de tur att det finns plogkanter! Jag kastade mej i en sådan….

Valparna fick sej också en promenad . Sniff är ”maskarnas” mästare. Jag försöker få dem att gå ordentligt och när hans koncentration tryter klättrar han på mej, försöker komma in mellan mina ben, försöker kasta sej efter pappersskräp på vägen… Mårran är lite lagom. Men hon har en otrolig framåtanda. Jag måste ha henne i kort koppel annars har jag inte en chans. Hon gräver sej fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0